Cabluri cazute la pamant, pericol pentru siguranta oamenilor la Jitia

Se întampla de multe ori sa observam cabluri atarnate sau rupte care deranjaza sau pun in pericol siguranta oamenilor si circulatia rutiera. De foarte multe ori ele sunt lasate asa zile la rand, fara ca cineva sa semnaleze problema operatorilor de telecomunicatii. În urma unei sesizari, operatorii de telecomunicatii trebuie sa trimita o echipa în teren în vederea identificarii si rezolvarii problemei. În functie de urgenta si gravitatea avariei acest lucru poate fi rezolvat în ziua respectiva, în cateva zile sau chiar cateva saptamani.

Unde semnalam aceste probleme?

De obicei, cablurile negre si groase sunt cabluri de fibra optica si apartin companiilor de telecomunicatii (RDS, Telekom, UPC. etc). Aceste cabluri nu au tensiune electrica si nu prezinta un risc pentru oameni din acest punct de vedere. Din pacate nu le putem diferentia  si nu putem fi siguri ca au sau nu au tensiune electrica, asadar nu trebuie sa le atingem.

Aceste probleme apar de obicei in urma conditiilor meteo nefavorabile (vant puternic, ploi, ninsoare, viscol etc.), sau sa fie rupte de catre utilajele prea inalte sau de catre camioanele ce traverseaza drumurile ce nu le sunt dedicate.

In cazul in care observam cabluri atarnate sau rupte, trebuie sa semnalam problema operatorilor de telecomunicatii. Daca nu putem recunoaste cablurile, trebuie sa semnalam toti operatorii. Este important sa oferim operatorilor cat mai multe detalii (daca suntem siguri ca acele cabluri sunt ale unui anumit operator, daca serviciile sunt afectate, daca este afectata circulatia, etc.).

Numerele de contact ale operatorilor de telecomunicatii, cei mai frecvent întâlniti, sunt:

RCS-RDS (digi) – 031.400.4401.
UPC – 0311000872.                             Telekom – 021.404.1234 sau 0766.12.1234.                                           Orange – 0 374 300 300.                 Vodafone – 0372.02.2222.

 

Știri asemănătoare

Lasă un comentariu